Vilniaus „Taikos“ progimnazija
Vykdome pradinio, pagrindinio ir papildomo ugdymo programas.
Kolegos pasveikinę mokytoją ir knygos ,,Mokytojo išpažintis“ vieną iš autorių Algį Bitautą su humoru pasakė: ,,Skaitysime, džiaugsimės, palaikysime, kritikuosime, diskutuosime“. Nes visi, kas perskaitys, susidarys savo nuomonę. O ji priklausys nuo daug ko – nuo asmeninių patirčių, vertybinio pasirengimo išgirsti, kaip rašo autoriai, istorijas, paremtas tikrais įvykiais, o gal nuo pozityvaus, neutralaus ar kritiško požiūrio į tuos, kurie kūrė praeityje ir kuria dabar mokyklą, kaip žmogaus ugdymo sistemą. Visais atvejais šios knygos galia – įtraukti ir nepalikti nei vieno ją perskaičiusio abejingo. Nes apie mokyklą ir girdime, ir patys pasakojame daugybę istorijų. Juokaujant galima apžvelgti, kaip kartais keičiasi mūsų santykis su mokykla. Buvę mokiniai dažnai savo mokyklą prisimena romantiškai, su nostalgijos ir nuotykių elementais. Tapę tėvais ir pradėję atstovauti visuomenei jie jau pasakoja detektyvines sąlyčio su mokykla istorijas, kuriose yra fantastikos žanro nuostabos ar dramatiškai istorijai būdingos įtampos. O atsisėdus į atsakingų valstybės kūrėjų kėdes tampama azartiškais istorinių išeičių mokyklai ieškotojais, o kartais rūsčiais kritikais ir švietimo sistemos narstytojais ,,po kaulelį“. Jeigu rimtai, tai mums, dabartiniams Lietuvos mokiniams ir mokytojams, mokykla, kurioje per dieną praleidžiame 5-8 valandas, o kartais ir ilgiau,- tai gyvenimo realybė, kurią lydi pakilimai ir nuosmukiai, humoras ir ašaros, prasmingos ir absurdiškos situacijos. Tik verta sau priminti – visais atvejais visų epochų žmonės mokyklą laikė ir laiko vertybe. O vertybes reikia puoselėti, apginti ir saugoti. Todėl mokytojo Algio bei bendraautorės Giedrės šviežiai parašyta knyga apie mokyklą ir kitos – tos, kurios jau parašytos ar bus sukurtos, – visos kviečia ir kvies diskusijai, kokią mokyklą mes Lietuvoje turėjome, turime ir kokią norėtume turėti. O perskaičius knygą ,,Mokytojo išpažintis“ visgi šalia tragikomiškų ir kartais ironiškai kritiškų epizodų junti – mokykla knygos autoriams labai rūpi, mokyklos pasaulį jie nuoširdžiai myli ir savo santykį su mokykla įvardija kaip pašaukiantį pozityviai veikti. Ir tai ne vien – vėl pajuokaučiau – nenugalimas ,,prestižinės“ profesijos traukos sindromas. Tai platesnis ir gilesnis kuriančių mokyklą asmenybių suvokimas, kad Lietuvoje mokykla turi būti tokia, kad vaikui čia būtų gera pasiruošti tapti suaugusiu, o mokyklos pasaulyje vaiko labui visi – pats mokinys, šeima, mokytojas, bendruomenė ir visuomenė – rastų bendrą kalbą ir bendrą veiklos kryptį. Ir pabaigoje… ,,Gal ši knyga – ne tik apie Alfą?“. Perskaitę galite patys įsitikinti ir parašyti savo nuomonę.
Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Ingrida Kapočienė
Vykdome pradinio, pagrindinio ir papildomo ugdymo programas.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
| Cookie | Duration | Description |
|---|---|---|
| cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
| cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
| cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
| cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
| cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
| viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.